Op 14 september zullen we net als vorig jaar een startdag organiseren om het nieuwe seizoen in te luiden. Zoals het merendeel van jullie zal weten, heeft Elmar vorig jaar een heel groot deel van de organisatie van deze dag voor zijn rekening genomen. Omdat hij dit niet alleen kan, vragen we jullie hulp! Hierbij het voorlopige programma met daarbij dus een oproep voor vrijwilligers. Aanmelden voor een van de taken kan bij Elmar via penningmeester@volleybalwoudenberg.nl.

1.Warming up 
Fysiotherapie Geerenstein zal hiervoor worden gevraagd.

2. Activiteit mini’s
Het bedenken en organiseren van een activiteit voor de mini’s in Sporthal De Camp, waarbij gebruik gemaakt wordt van de materialen die voor deze dag worden ingehuurd. De communicatie met de ouders en de mini’s hierover. Het afstemmen van de activiteiten met de algemene organisatie van de startdag. Er zal gezorgd worden voor een fotograaf en de catering in de vorm van een pannenkoekenbuffet.

3. Training ABC jeugd door selectieteam
Het bedenken en uitvoeren van een ludieke training voor de ABC jeugd in sporthal De Camp. Bij voorkeur door een selectieteam. Het afgelopen seizoen had D1 dit voor hun rekening genomen en dit was een groot succes. Hun voorbeeldfunctie had een groot effect en het bleek dat eenvoudige oefeningen heel goed werkte.

4. Ludieke trainingsvorm senioren
Het bedenken en organiseren van een ludieke training voor de senioren in Sporthal De Camp, in samenwerking met andere trainers. De gedachte achter de startdag is het vergroten van het verenigingsgevoel, derhalve heeft het de voorkeur om de teams zoveel mogelijk te mixen. Het is niveauverschil tussen recreanten en selectieteams is te groot, de dames en heren mixen is daarentegen wel een mogelijkheid. Hier moet dus een goede balans in gevonden worden. 

5. Maken foto’s, individueel, team, sfeer en groepen
Tijdens de startdag zullen diverse foto’s gemaakt worden door een professionele fotograaf. Denk hierbij aan team foto’s voor het nieuwe seizoen, sfeer foto’s van de dag zelf, individuele foto’s van vrijwilligers en groepen (commissies, bestuur, etc.). Hiervoor moet een planning gemaakt worden en met de betrokken worden afgestemd en gecommuniceerd. Daarnaast dient in overleg met de fotograaf een setting/decor voor de foto’s worden bedacht, waarmee een sfeer wordt gecreëerd die past bij de uitstraling die wij als vereniging willen uitstralen. 

6. Sociale activiteit C teams
Voor de C-teams dient een speciale sociale activiteit te worden georganiseerd, passend bij hun leeftijd. Het afgelopen seizoen hebben de mini’s pannenkoeken gegeten en de senioren gebarbecued. Zei konden bij beide niet aansluiten, vanwege het bekende gezegde: ‘Te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken’.

7. Spelregel café
Naast de fysieke activiteiten willen we gedurende deze dag ook aandacht geven aan de theorie van onze sport. Veelal spelregels, maar dit kan ook het invullen van het wedstrijdformulier zijn of andere zaken waar je bij het beoefenen van volleybal mee te maken kunt krijgen. Weet jij hoe je dit op een leuke manier passend bij iedere leeftijdscategorie kunt overbrengen? Creatieve oplossing zijn welkom en middelen beschikbaar. 

8. Catering en entertainment 
Gedurende de dag is er een pannenkoeken buffet voor de mini’s, er moet een feestelijke lunch voor de C-teams worden georganiseerd (zie punt 6) en de dag wordt voor de senioren feestelijk afgesloten met een BBQ of iets dergelijks. Sportcafé De Camp verzorgd de catering, maar e.e.a. moet wel worden afgesproken, georganiseerd en afgerekend. Deelnemers aan de feestavond betalen een eigen bijdrage. Voor het feest moet een (betaalbare) artiest of DJ worden gezocht en vastgelegd.

9. Uitdelen ballentassen, bidonrekken, kledingtassen, etc. 
Aan het begin van het seizoen moeten de meeste teams ballentassen, bidonrekken, kleding etc. in ontvangst nemen, waar voor getekend moet worden. Algemene zaken heeft dit allemaal duidelijk in kaart. Voor de uitgifte ervan gedurende deze dag is een coördinator nodig. 

10. PR rondom deze dag
Ten einde zoveel mogelijk deelnemers aangemeld te krijgen voor deze dag, moet via onze sociale media kanalen promotiecampagnes bedacht en uitgevoerd worden. 

11. Presentatie bestuur
Een persoonlijke boodschap vanuit het bestuur. Wordt voor gezorgd. 

12. Opbouwen zaal
Een team dat wil assisteren bij de opbouw van de zaal aan het begin van de dag. De exacte tijd wordt nog bepaald als het programma bekend is, maar het zal waarschijnlijk tussen 11.00 en 12.00 uur zijn. 

13. Opruimen zaal
Een team dat wil assisteren bij de opruimwerkzaamheden aan het eind van de dag en nog voor de start van het avondprogramma. De exacte tijd wordt nog bepaald als het programma bekend is, maar het zal waarschijnlijk tussen 18.00 en 19.00 uur zijn.