Vanaf seizoen 2024-2025 gaan we werken met het puntensysteem voor vrijwilligerstaken.

Tijdens afgelopen ALV werd de discussie rondom de vrijwilligerstaken aangewakkerd. We hebben in onze vereniging een mooie groep vrijwilligers met een groot hart voor de vereniging. Nu was er echter 1 probleem: niet alle taken kunnen vervuld worden door deze (steeds kleiner wordende) groep vrijwilligers. Vanuit dat vertrekpunt is het Dagelijks Bestuur aan de slag gegaan met het maken van de takenlijst en puntenverdeling.

Samen met alle huidige vrijwilligers is er een lijst en puntenverdeling gemaakt. Deze lijst geeft ons als vereniging inzicht in alle te vervullen taken en de zwaarte die per taak toebedeeld kan worden. Na flink wat rekenwerk hebben we een gemiddeld aantal punten per spelend lid kunnen vaststellen. Dit gemiddelde hebben we vervolgens per team toegepast op het aantal spelers in het team. Zo zijn we op het aantal punten uitgekomen dat er per team behaald moeten worden voor volgend seizoen.

En wat zijn nu de volgende stappen?

  1. Deze lijst geeft inzicht in het aantal behaalde en nog te behalen punten per team.
    Ook staat hierbij een lijst met vrijwilligerstaken die nog open staan.
     
  2. Heeft jouw team te weinig punten? – zie kolom ‘nog te behalen punten’
    Meld je vóór 31 juli aan voor een van de openstaande taken om extra punten te bemachtigen. Aanmelden doe je door een e-mail te sturen naar info@volleybalwoudenberg.nl en niet via een appje. Hierbij geldt: de eerste aanmelding krijgt de taak.
  3. Heeft jouw team nog steeds te weinig punten op 1 augustus? De openstaande punten worden verdeeld onder de teams met te weinig punten. Dit gebeurt willekeurig en hier kan niet meer in gewisseld worden.

We hopen met deze takenlijst een eerlijke verdeling te gaan krijgen in het vervullen van taken voor de vereniging. Voor iedereen die al taken voor volgend seizoen op zich heeft genomen: enorm bedankt en fijn dat we dit met zijn allen kunnen doen!

Met sportieve groet,

Dagelijks bestuur en vrijwilligers